PROJECT FACTS

Vessel:

M/T SEACROSS

Engine:

HYUNDAI B&W 6S70MC-C (25,320 HP)

Tonnage:

163,000 dwt

Location:

Talos S/Y, Elefsis, Greece

Fwd stern tube inside Dia X L (2 steps) [mm]:

Ø820 x Ø818 x 600L

Fwd stern tube inside Dia X L (3 steps) [mm]:

Ø820 x Ø818 x Ø816 x 1450L

Reamer bolts holes M/E side [mm]

Ø 105 (12 pcs)

Reamer bolts holes propeller side [mm]

Ø 105 (12 pcs)

Intermediate shaft Dia X L [mm]

Ø 580 X 8,000

Propeller shaft Dia X L [mm]

Ø 700 X 8,140

 

Damage / problem encountered:

Η I.ΠΑΝΤΑΧΟΣ – Α.ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ Ο.Ε. έλαβε ζήτηση από την Ναυτιλιακή Εταιρεία Thenamaris για την πραγματοποίηση διαφόρων επιτόπιων τορνεύσεων σχετικά με το αξονικό σύστημα του πλοίου.

Πιο συγκεκριμένα, αναπτύχθηκε απότομα υψηλή θερμοκρασία στη ΠΡ μπούσα του S/T με αποτέλεσμα την αποκόλληση του λευκού μετάλλου.

Η Εταιρεία μας, ανταποκρίθηκε άμεσα στη ζήτηση και κατόπιν συζήτησης του πλάνου της επισκευής με τον Τεχνικό Αντιπρόσωπο της Εταιρειας, μας ανατέθηκε η πραγματοποίηση της δουλειάς.

Αμέσως ξεκίνησαν οι απαραίτητες προετοίμασιες και μετατροπές για την διεξαγωγή των απαιτούμενων επισκεύων.

 

Rectification process followed:

• Επιτόπια διάτρηση 13 pcs βιδών- μποζονιών στα coupler των αξόνων, με ειδικό φορητό boring που δεν μπορούσαν να εξαχθούν με συμβατικές μεθόδους (χρήση υδραυλικών, οξυγόνου κλπ.).
• Επιθεώρηση του S/T: Mικρομετρικές μετρήσεις ΠΡ υποδοχής, έλεγχος ευθύτητας με το Laser, Μέτρηση θερμοκρασίας και τραχύτητας Ra.
• Επιτόπια τόρνευση της καινούριας μπούσας εσωτερικά, μετά την τοποθέτηση για διαμόρφωση απαιτούμενης κλίσης.
• Έλεγχος ευθύτητας του Τελικού άξονα με το laser.
• Tελικός έλεγχος ευθύτητας του S/T μετά την τοποθέτηση της καινούριας μπούσας.
• Ευθυγραμιση, blue test, επι τόπου ράιμπλα των οδηγών της βάσης, έλεγχος φορτίου του ενδιάμεσου κουζινέτου.
• Επιτόπια τόρνευση και honing στις 24 οπές των Couplers του Ενδιάμεσου και Τελικού άξονα, Ενδιάμεσου- Κ/Μ.
• Μικρομετρικές μετρήσεις των οπών και ταίριασμα των καινούριων oversize βιδών- μποζονιών.
• Tελικό jack up στην ΠΛ Μπούσα, Κουζινέτο Ενδιάμεσου, Γρανάζι Κ/Μ.

Όλες οι παραπάνω Επιτόπιες τορνεύσεις πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία χάρη στα παρακάτω:

• Την υψηλή επιπέδου τεχνική κατάρτιση και τεχνογνωσία των Μηχανουργών μας,
• Την χρήση ειδικής ιδιοκατασκευής φορητής μπάρας και των παρελκόμενων αυτής,
• Την ευθυγράμμιση της μπάρας με προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμού laser,
• Την χρήση ειδικών κοπτικών εργαλείων,
• Τη χρήση υψηλής τεχνολογίας μετρητικών οργάνων.

Διάφορες κατασκευές επισκευές σχετιζόμενες με το αξονικό, που πραγματοποιήθηκαν στο Μηχανουργείο μας:

• Kατεργασία της καινούριας oversize ΠΡ μπούσας από τη WARTSILA, σύμφωνα με τις μικρομετρικές μετρήσεις, την ευθύτητα της υποδοχής και τα κατασκευαστικά σχέδια.
• Κατασκευή 24 sets oversize βίδες- μποζόνια και περικόχλια για τα couplers των αξόνων, βάσει σχεδίου.
• Skimming και γυάλισμα στις λάινες ΠΛ & ΠΡ.
• Χτένισμα του περικοχλίου της προπέλας.