PROJECT FACTS

Vessel:

C/V CUSSLER

Engine:

HYUNDAI B&W 7K80MC-C (30,670 HP)

TEU:

2824 

D/D Location:

Colombo Dockyard Plc, Sri Lanka

Fwd stern tube inside Dia X L (2 steps) [mm]:

Ø820 x Ø818 x 600L

Fwd stern tube inside Dia X L (3 steps) [mm]:

Ø820 x Ø818 x Ø816 x 1450L

Reamer bolts holes M/E side [mm]

Ø 105 (12 pcs)

Reamer bolts holes propeller side [mm]

Ø 105 (12 pcs)

Intermediate shaft Dia X L [mm]

Ø 580 X 11,208

Propeller shaft Dia X L [mm]

Ø 700 X 11,280

 

Damage / problem encountered:

Η I.ΠΑΝΤΑΧΟΣ – Α.ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ Ο.Ε. έλαβε ζήτηση από την Ναυτιλιακή Εταιρεία Conbulk Shipmanagement Corporation για την πραγματοποίηση διαφόρων επιτόπιων τορνεύσεων σχετικά με το αξονικό σύστημα του πλοίου.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τον δεξαμενισμό του πλοίου και μετά την εξαγωγή του ενδιάμεσου και του τελικού άξονα, διαπιστώθηκε πολύ σοβαρό πρόβλημα λόγω οβαλότητας των υποδοχών που εδράζουν οι μπούσες του S/T, σε καποιες διαβαθμίσεις πάνω από 0,15mm στη διάμετρο.

Kάτι ακόμα που έκανε αυτή τη δουλεία πιο απαιτητική ήταν το εξαιρετικά μεγάλο μέγεθος διαμέτρου της υποδοχής του S/T Ø820mm and το μήκος κατεργασίας της ΠΜ χοάνης, approx.1500 mm.

Η Εταιρεία μας, ανταποκρίθηκε άμεσα στη ζήτηση και κατόπιν συζήτησης του πλάνου της επισκευής με τον Τεχνικό Αντιπρόσωπο της Εταιρειας, μας ανατέθηκε η πραγματοποίηση της δουλειάς.

Αμέσως ξεκίνησαν οι απαραίτητες προετοίμασιες και μετατροπές για την διεξαγωγή των απαιτούμενων επισκεύων.

 

Rectification process followed:

• Eπιτόπια τόρνευση της πρυμναίας χοάνης 3 διαβαθμίσεων του τελικού άξονα (Ø820 x Ø818 x Ø816 x 1450L mm), το οποίο μεγάλωσε 2 mm στην διάμετρο.
• Eπιτόπια τόρνευση της πλωριάς χοάνης 2 διαβαθμίσεων του τελικού άξονα (Ø820x Ø818 x 600L mm), το οποίο μεγάλωσε 2 mm στην διάμετρο.
• Μικρομετρικός έλεγχος της πρυμναίας και της πλωριάς χοάνης μετά την τόρνευση.
• H ευθυγράμμιση του φορητού τόρνου πραγματοποιήθηκε από τους Τεχνικούς της Εταιρίας μας, σύμφωνα με τις μετρήσεις ευθύτητας του Stern tube.
• Ο Τελικός έλεγχος ευθύτητας με το laser, πραγματοποιήθηκε μετά την τοποθέτηση των 2 μπουσών και ήταν εντελώς εντός του πεδίου ανοχών του κατασκευαστή.
• Επιτόπια τόρνευση των 12 οπών ( Ø105 mm) του coupler του ενδιάμεσου άξονα με το στρόφαλο.
• Επιτόπια τόρνευση των 12 οπών ( Ø105 mm) του coupler του ενδιάμεσου άξονα με τον τελικό άξονα.
• Πραγματοποίηση honing για 0.01 mm ακρίβεια και για εξομάλυνση της επιφανειακής τραχύτητας.
• Μικρομετρικός έλεγχος των 24 οπών μετά την επιτόπια τόρνευση και το honing.

Όλες οι παραπάνω Επιτόπιες τορνεύσεις πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία χάρη στα παρακάτω:

• Την υψηλή επιπέδου τεχνική κατάρτιση και τεχνογνωσία των Μηχανουργών μας,
• Την χρήση ειδικής ιδιοκατασκευής φορητής μπάρας και των παρελκόμενων αυτής,
• Την ευθυγράμμιση της μπάρας με προηγμένης τεχνολογίας εξοπλισμού laser.
• Την χρήση ειδικών κοπτικών εργαλείων.